چرا بیشتر افراد تصور میکنند ترک سیگار سخت است؟

اگر بخواهیم ساده پاسخ بدهیم، باید گفت: «چون راه درست را بلد نیستند!».

در حقیقت ترک سیگار کار سختی نیست، اما چنانچه راه صحیح را نروید ممکن است به سردرگمی و ناامیدی منجر شود. امکان دارد شکست بخورید و بارها به خانۀ اول برگردید. درست مثل پیدا کردن مسیر خروج از یک مارپیچ وسیع و هزارتو! میدانیم که وقتی یک نفر به صورت پیاپی در انجام کاری شکست میخورد، رفته رفته رسیدن به هدف در باور او دشوار و حتی غیرممکن خواهد شد. در حالیکه اگر از ابتدا مسیر را درست برود، بسیار ساده از انجام کار برخواهد آمد.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO) در هر سال حدود 2 میلیون نفر از جمعیت سیگاریهای جهان موفق به ترک سیگار میشوند، اما تعداد افرادی که در این اقدام با شکست مواجه میشوند چندین برابر این عدد میباشد. به همین دلیل است که در ذهن اغلب آدمها، ترک سیگار امری دشوار و حتی ناممکن جلوه میکند، و این باور غلط در بعضی جوامع (مثل ایران) حتی تبدیل به نوعی ضرب المثل شده است، که سیگار «مرخصی» دارد و تعطیلی ندارد !

هر فرد سیگاری برای ترک موفق – یعنی بدون وسوسۀ بازگشت – نیاز دارد تا روش اصولی و استاندارد ترک سیگار را بیاموزد. این روش باید شامل تکنیک های غلبه بر دو نوع اعتیاد به نیکوتین باشد. اعتیاد فیزیکی و اعتیاد روانی. متدهای گوناگونی برای ترک سیگار وجود دارد که شاید با بعضی از آنها آشنا باشید. ما معتقدیم که ترک سیگار نیاز به هیچ دارو یا جایگزینی ندارد و از تکنیک هایی استفاده میکنیم که همۀ آنها توسط متخصصین بین المللی ترک سیگار در جهان مورد تأیید قرار گرفته اند. در متد آفتاب هیچ دستورالعمل دشواری برای رعایت کردن وجود ندارد و تنها شرط لازم برای موفقیت شرکت کنندگان، تمایل به ترک سیگار و حضور کامل در جلسات است.

ما نقشۀ دقیق خروج از این مارپیچ بزرگ را به شما نشان میدهیم. آن وقت خواهید دید که رهایی از قید و بند سیگار چقدر ساده است.

وقت آن نرسیده است که ابرها را کنار بزنید و آفتابی شوید؟

چرا بیشتر آدمها تصور میکنند ترک سیگار سخت است؟

aftabiha وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید